top of page

דיכאון קל וטיפול בעזרת מוזיקה


האם אתם חשים שמצב הרוח שלכם ירוד? האם בנוסף לכך אתם חווים הפרעות בשינה או באכילה, תחושה של חוסר ערך, יכולת ריכוז נמוכה או חוסר כיוון כללי?

גם אם אתם חווים רק שנים או שלשה מהתסמינים הללו, ייתכן שאתם סובלים מדיכאון קל. דיכאון קל יכול להמשך שנים, עד כדי שנדמה לנו ש"זה פשוט האופי שלנו". אבל האמת היא שהדיכאון מסתיר מאחוריו את האופי, את היכולות הגבוהות ואת שמחת החיים

לא קל לחיות עם דיכאון קל. אבל הבשורה הטובה היא שניתן להקל על התסמינים באופן משמעותי, ולאו דווקא באמצעות תרופות פסיכיאטריות, אלא בעזרת טיפול במוזיקה.

המוזיקה משפיעה הן הגוף והן על פעילות גלי המוח, וכתוצאה ישירה מכך- על היבטים פיזיולוגים של הגוף, כמו קצב לב ונשימה. ברמה הנפשית המוזיקה שומרת עבורנו זכרונות רגשיים ותומכת בחיבור ללא מודע. היא מעוררת תקווה, מרחיבה היבטים של האני ומגינה עלינו מייאוש. בטיפול בעזרת מוזיקה עושה המטפל שימוש מכוון בפונקציות השונות של המוזיקה על מנת לתמוך בתהליכי ריפוי רגשיים.

בטיפול קבוצתי בעזרת מוזיקה, הופכת הקבוצה למקום ההתרחשות של התהליך. ההקשר החברתי בקבוצה הופך לגורם מיטיב נוסף התומך בריפוי.

טיפול במוזיקה לא מצריך ידע בנגינה. אנחנו מאזינים לשירים, ומשוחחים עליהם, מקשיבים ליצירות יפות מתוך מצבי הרפייה ודמיון מודרך. משתמשים בכלי נגינה אורגניים כדי לאלתר ולבטא רגשות, להשתחרר ולהעמיק את המפגש הפנימי. לפעמים משתמשים בציור או באומנויות נוספות, ותמיד משוחחים הרבה על מנת לחבר את החוויה למודעות.

מחקרים תומכים בקשר בין טיפול במוזיקה לבין ריפוי של דיכאון, וכיום עובדים מטפלים במוזיקה במחלקות הפסיכיאטריות של בתי החולים המובילים בארץ ובקליניקות פרטיות מקצועיות.


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page