top of page

טיפול במוזיקה למבוגרים- מה היא פסיכותרפיה בעזרת מוזיקה ולמי היא מתאימה


משבר בעקבות פרידה, דיכאון אחרי לידה, חוסר סיפוק מקצועי, תחושת דכדוך, אילו הן חלק מהסיבות בעטיין מבוגרים פונים לטיפול נפשי ורגשי.

קיימות כיום אפשרויות טיפוליות רבות. יש הפונים לתחום הגוף-נפש על גווניו השונים, ויש הפונים לטיפול פסיכולוגי מילולי. הטיפול בעזרת מוזיקה הוא גשר בין התחומים. מטפלים במוזיקה הם בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בתרפיה במוזיקה, והתהליך הטיפולי מבוסס מחקר בן שנים רבות. בטיפול מתאפשרת שיחה מעמיקה הנוגעת ברבדים הלא מודעים של הנפש, אך בשונה מטיפול פסיכולוגי- הדרך אל מעמקי הנפש עוברת בהיכל הנעים, האהוב והמשמעותי של המוזיקה.

מחקרים רבים בתחום המוח מראים את משמעותה ועוצמתה של המוזיקה בחיי אדם. טיפול בקשישים חולי אלצהימר מגלה כי האיזורים השורדים ביותר בזיכרון הם האיזורים המוזיקלים. מחקרי עוברים מראים כי המוזיקה ששומע העובר בבטן אימו משפיעה על התפתחותו הקוגנטיבית והרגשית בהמשך. מחקר שנעשה לאחרונה מראה כי שירים ששמענו בגיל ההתבגרות נחווים על ידינו כשירים הטובים ביותר גם בבגרותנו, וזאת בשל ההתעוררות הרגשית העזה המאפיינת את גיל ההתבגרות.

בפסיכותרפיה בעזרת מוזיקה, המטפל שהוא גם מוזיקאי מלווה את המטופל בסקירה וביצירה מחדש של השירים המלווים חייו. זיכרון מוזיקלי מוליד זיכרון אחר, שיר קיים מאפשר יצירת והלחנת שיר חדש. המטפל מיומן בכך ויודע להעניק תמיכה בתהליכי יצירה, ובתהליכי חשיבה פנימית ויצירת תובנות.

שירי תקווה ושמחה, שירי דיכאון ועצב, שירים ללא מנגינה ושירים שהם רק מנגינה ללא מילים, כל אילו הולכים עם המטופל, מעניקים עידוד ונחמה, הכלה ותחושה של נראות ושל מובנות, והעמקה נפשית המאפשרת צמיחה וגדילה.

המטופל לא צריך לדעת לנגן או לשיר, לפעמים דווקא העדר מוזיקה בחיי המטופל הוא נקודת התחלה מצויינת לטיפול.

מה הם הגורמים המרפאים בפסיכותרפיה בעזרת מוזיקה?

הקשר עם המטפל מחייה ומרפא קשרי עבר מורכבים, המטפל עושה שימוש בתהליכי העברה והעברה נגדית. התובנות המעמיקות על מסלול החיים של המטופל מרפאות את האיזורים הלא מודעים ומסייעות לייצר נרטיב חדש. וגם- המוזיקה, כפי שהיא, מרגשת ויפה, מעניקה משמעות ותקווה לחיים

במרכז סולמות פסיכותרפיסטים מוסמכים בעזרת מוזיקה, בעלי תואר שני וניסיון רב. אתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ בכל קושי

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page